Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Agència Catalana del Consum > Què fem > Informació al consumidor
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Informació al consumidor

D’acord amb el que estableix l’Estatut d’Autonomia de Catalunya correspon a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva en matèria de consum que inclou, entre d’altres, la regulació de la informació en matèria de consumidors i usuaris.
L’Agència Catalana del Consum (ACC) respon a l’objectiu principal de garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis. Les persones consumidores tenen dret a ser informades i a rebre en tot moment l’assessorament adient per a l'adequat exercici dels seus drets.

Què fem
a) Informem, orientem i assessorem les persones consumidores i usuàries a través de diverses vies (telefònica, telemàtica, presencial...) sobre els seus drets i la manera més eficaç per exercir-los (vegeu).
b) Informem els establiments comercials sobre els requisits de la seva activitat relacionats amb els drets i deures de les persones consumidores i usuàries (vegeu).
c) Analitzem i tramitem als organismes competents  les queixes, reclamacions i denúncies que presenten les persones consumidores.
d) Coordinem i donem suport a les organitzacions de consumidors i a les oficines públiques d’informació al consumidor de Catalunya, tant pel que fa a la normativa existent en dret del consum, com a problemes generals o puntuals que se'ls puguin presentar en la seva atenció al consumidor.

Com ho fem
L’Agència Catalana del Consum informa les persones consumidores a través de diferents vies:

  • Atenció telefònica: Telèfon d’Atenció Ciutadana (012)

    Telèfon d'Informació de la Generalitat 012

    Número de telèfon que cal marcar:
    Des de Catalunya: 012
    Des de fora de Catalunya: 902 400 012
    Des de l'estranger: 00 34 902 400 012
    Aquest telèfon ofereix un servei de consulta les persones consumidores, a qui informa dels seus drets i deures, com també dels llocs on es poden adreçar per fer efectives les seves reclamacions, queixes i denúncies. El telèfon disposa de persones especialitzades en temes de consum.

  • Atenció telemàtica: Les persones consumidores poden fer consultes sobre temes de consum, omplint el formulari de consulta.

  • Atenció presencial: En cas que es vulgui rebre informació i ser atesos en una visita presencial, la persona consumidora s’ha d’adreçar:

1r. a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) del seu domicili.
2n. a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de la seva comarca si no hi ha OMIC.
3r. a les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no disposa d'OMIC o OCIC al seu territori (prèviament haurà de demanar dia i hora a través del telèfon 012).

 
 

Serveis

 

Destaquem

Centre de documentació

Disposem d'un important fons especialitzat en el món del consum: estudis, normativa, publicacions ...

 
Consulta
 

més

 

© 2011 Agència Catalana del Consum